Bazı günlük durumlar için bilinçaltımız, bilince ulaşmadan önce bir karar verir. Yani beynimiz zaten bir karar vermiş olsa da neden o kararı verdiğinin farkında değildir. İşte reklamcılar bunu kullanarak bilinçaltımıza hitap edecek reklam hazırlar.
Çok dedikodu yapan insanlar psikolojik olarak çoğunlukla kendilerinden memnun değiller.
Vücut dilinde, el sıkışırken sıcak bir ele sahip olmak sizi daha arkadaş canlısı biri olarak algılatacaktır.
Stresli bir durumdaysanız ve biraz molaya ihtiyacınız varsa, geçmişte çok güzel bir anı hatırlayın. Böyle bir anı hatırlamak sizi stresten uzak tutar ve başarınıza katkı sağlar.
Beynimiz gereksiz bilgileri otomatik olarak görmezden gelir.
Karar felci, bazen bir karar vermek istemediğimizi ifade eder. Karar vermek istemememizin sebebi konfor alanından çıkmak istemeyişimiz. Kısacası, her şeyin aynı kalmasını istememizdir.
Dunning-Kruger Etkisi, beceriksiz insanların kendi bilgi ve becerilerini abarttığını açıklar. Ayrıca başkalarının yeteneklerini de ya küçümser ya da tanımazlar.
İçedönükler ayrıntılara çok düşkündür ve genellikle sadece her ayrıntı mükemmel bir şekilde uyduğunda tatmin olur.
ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, erken kalkanlar daha mutlu ve hayatlarından daha memnunlar.
Bir kişiyi ne kadar sık görürsek, bize o kadar tanıdık ve cana yakın hale gelir. Ancak bunun ön koşulu, ilk izlenimin olumsuz olmamasıdır.
Bir insan yüzüne, günde ortalama 400 ila 800 kez dokunur.
Çeviri : İnanç Kaya
Kaynak : menschlichepsyche
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder