30 Mayıs 2016 Pazartesi

PARALEL EVRENLER, KUANTUM FİZİĞİ VE ŞARLATANLAR

Son yıllarda ortaya çıkan Sicim Teorisi, M Teorisi ve Görelilik Teorisi ile Kuantum mekaniğini içine alarak birleşen yeni bakış açısına göre, bizim çok sayıda paralel evrenimiz ve bu evrenlerde yaşayan diğer eşbenlerimiz var. Bu birleşik teoriye göre; evrendeki her şey titreşimlerden oluşuyor, atom altı parçacıklar evrenin her yerinde aynı anda bulunabiliyor, bu parçacıklar arasında telepati mevcut yani haberleşebiliyorlar ve bir başka evrenin yansıma evreninde olabiliriz düşüncesi mevcut.

İşte bu konu hakkında son çalışma Griffith Üniversitesi akademisyenlerinden geldi.. Ekibe göre paralel evrenler gerçekten var ve bir birleri ile etkileşim halindeler. Bağımsız şekilde evrimleşmek yerine yakın dünyalar itme şeklinde hafif güçle bir birlerini etkiliyor. Ekibe göre bu etkileşim kuantum mekaniği hakkındaki tüm tuhaflıkları açıklayabilir.

Teorik fizikçi Richard Feynman`nin dedigi gibi, "Sanırım rahatlıkla söyleyebilirim ki hiç kimse kuantum mekaniği anlayabilmiş değil." ya da kuantum fiziğine 50 yılını vermiş Niels Bohr`un söyledigi gibi "Kuantum mekaniğini düşündüğünüzde, başınız dönüp mideniz bulanmıyorsa, onu gerçekten anlamış sayılmazsınız" .

Büyüklüğü önemli olmaksızın, maddi olan her şey moleküllerden, atomlardan ve atomaltı parçacıklardan oluşur. Bu bakış açısı Everett`i kuantum mekaniğinin Çoklu Dünyalar yaklaşımına ve Kuantum Çoklu Evreni anlayışına götürdü. Çoklu Evren Modelleri varlıklarını sayılara ve denklemlere borçludur. Sorun şu ki , kuantum fiziginin karmaşık yapısından ve paralel evrenlerin matematiksel ıspatının olmasına karşın, henüz yapısı ve işlevi konusunun bir netlik kazanmamasından dolayı bu bilgilerin istismara açık olmasıdır. Dünyanın her yerinde kuantum düşünme, kuantum alışveriş, kuantumlu beyin ya da dejavu , 6.his, olmayan varlıklarla konuşma,fal, yıldız falı gibi konular da gücünü bilimden aldıklarını savunan asalaklar mevcuttur. Deneysel ve kuramsal gelişmelerin belli bir çoklu evren modelinden ayrıntılı öngörüler çıkartacak duruma gelmesinin yılları mı on yılları mı bulacağını kimse bilmiyor.

Çoklu Evren yerleşik kuramlardan ( genel görelelilik ve kuantum mekaniğinden ) yola çıkmakta ve en güçlü kuramsal desteğini sicim kuramından almaktadır. Göreli Ağir Iyon Çarpıştırıcısı`nda elde edilen sonuçlara kısmen yakın değerler vermektedir.
Bütün belirtiler bu tür deneysel ilintilerin gelecekte çok daha güçleneceğini göstermektedir. Daha iddiali fiziksel çıkarımlarda bulunabilmek için gelecekteki kuramsal ve deneyse çalışmaları beklemeliyiz ve bu tür insanlara itibar etmemeliyiz.

Kaynak : Sakli gercekler ( Brian Greene),http://www.bilimnedir.com

Düzenleyen : Inanc Kaya Kizilkaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Venüs'te Yaşam İzleri Bulundu

  Venüs'te Yaşam İzleri Bulundu 450 dereceden fazla sıcaklığı bulunan, güneş sisteminin yaşama en düşman gezegeni Venüs`te, nasıl olurda...